Πώς οι marketers σας παρακολουθούν ακόμα και όταν είστε εκτός σύνδεσης

Πώς οι marketers σας παρακολουθούν ακόμα και όταν είστε εκτός σύνδεσης

Ο όγκος των δεδομένων που συλλέγονται από προγραμματιστές εφαρμογών έχει γίνει καυτό θέμα τους τελευταίους μήνες. Η Apple ανακοίνωσε πρόσφατα ότι σχεδιάζει να αναγκάσει τους προγραμματιστές να δηλώσουν πόσες προσωπικές πληροφορίες συλλέγονται από τις εφαρμογές τους πυροδοτώντας μια έντονη συζήτηση.

Σχεδόν όλες οι εφαρμογές συλλέγουν προσωπικά δεδομένα με κάποιο τρόπο. Ιδιαίτερα εκείνες που παρέχουν δωρεάν λήψη και χρήση. Στη συνέχεια, οι πληροφορίες που συλλέγονται χρησιμοποιούνται για την πώληση στοχευμένων διαφημίσεων, επιτρέποντας στον προγραμματιστή να κερδίσει χρήματα από τις εφαρμογές του.

Κανονικά, αυτή η συλλογή δεδομένων περιορίζεται σε ό, τι κάνουμε στο διαδίκτυο, τους ιστότοπους που επισκέπτουμε, τις δημοσιεύσεις κοινωνικών μέσων με τα οποία αλληλεπιδρούμε, τις συσκευές που χρησιμοποιούμε, τις συντεταγμένες GPS κ.λπ. Αλλά στην προσπάθειά τους να κατανοήσουν καλύτερα τους πελάτες, ορισμένοι marketers και επιχειρήσεις εισέρχονται πολύ περισσότερο στην προσωπική μας ζωή από ό, τι αντιλαμβανόμαστε.

Third Party Factor

Ως μέρος της στρατηγικής τους για καλύτερη κατανόηση των πελατών τους και για να τους κρατήσει αφοσιωμένους στην υπηρεσία τους, η εφαρμογή στοιχημάτων Sky Bet φαίνεται να έχει προχωρήσει πολύ περισσότερο. Ένας πελάτης, προβληματικός παίκτης κατά δική του ομολογία, έστειλε ένα αίτημα GDPR για να μάθει περισσότερα σχετικά με τα δεδομένα που είχε συλλέξει η Sky Bet και σοκαρίστηκε από το αποτέλεσμα.

Η Sky Bet είχε προσλάβει έναν third-party factor δεδομένων για να συλλέξει πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με «πολύτιμους» πελάτες, ώστε να καταλάβουν πώς να στοχεύουν καλύτερα αυτά τα άτομα. Στη συνέχεια, ο third-party factor πραγματοποίησε πολλές αναζητήσεις εκτός σύνδεσης για να δημιουργήσει έναν πλήρη φάκελο για κάθε άτομο.

Για τον εν λόγω παίκτη, η Sky Bet γνώριζε ότι είχε υποθήκη £108.000. Ήξεραν επίσης ότι είχε πάρει δύο δάνεια συνολικού ύψους άνω των £50.000  για να καλύψει το πρόβλημα του τζόγου. Τα στοιχεία αυτά συνδυάστηκαν με πληροφορίες για τις προτιμήσεις του στα στοιχήματα ώστε να δημιουργηθούν ειδικές προσφορές για να τον κάνουν να επιστρέφει.

Ο παίκτης πιστεύει ότι η Sky Bet όχι μόνο γνώριζε ότι είχε έναν επικίνδυνο εθισμό, αλλά ότι τον ενθάρρυναν ενεργά να συνεχίσει να στοιχηματίζει χρήματα τα οποία δεν διέθετε.

Μπορείτε να προστατευτείτε;

Η περίπτωση του τζογαδόρου υπογραμμίζει τη σκοτεινή πλευρά των σύγχρονων μεθόδων μάρκετινγκ. Η συλλογή τεράστιων ποσοτήτων δεδομένων επιτρέπει στους εμπόρους να αποκαλύψουν, και ενδεχομένως να εκμεταλλευτούν, τα βαθύτερα μυστικά και τις καταστροφικές μας συνήθειες.

Μπορούμε να αποτρέψουμε αυτήν τη συλλογή δεδομένων; Πιθανώς όχι εντελώς, αλλά υπάρχουν τρόποι να προστατευτούμε καλύτερα.

Αρχικά, διαβάστε πάντα τους όρους και τις προϋποθέσεις των εφαρμογών που κατεβάζετε. Ναι, είναι μακρά, περίπλοκα και τρομακτικά κείμενα, αλλά θα ξέρετε αν αποδέχεστε την παρεμβατική παρακολούθηση πριν χρησιμοποιήσετε τη εφαρμογή. Οι νέες ετικέτες απορρήτου App Store της Apple καθιστούν τα πράγματα πολύ πιο κατανοητά εάν διαθέτετε υπολογιστή iPhone, iPad ή Mac.

Κατά την εγγραφή σε νέες υπηρεσίες, σκεφτείτε το ενδεχόμενο εγγραφής με ψεύτικο όνομα ή διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μίας χρήσης. Εκτός αν υπάρχει συγκεκριμένος λόγος για την παροχή προσωπικών στοιχείων (όπως η διεύθυνση παράδοσης για τη λήψη ηλεκτρονικών παραγγελιών), όπου εκεί πρέπει πραγματικά να δώσετε στους marketers τα πιο ευαίσθητα δεδομένα.

Τέλος, εγκαταστήστε adblocking λογισμικό στις συσκευές σας. Αυτό θα βοηθήσει στον αποκλεισμό πολλών σεναρίων και cookies που χρησιμοποιούν οι marketers για την παρακολούθηση της δραστηριότητάς σας στο διαδίκτυο. Μπορείτε να ενισχύσετε ακόμη περισσότερο την προστασία χρησιμοποιώντας ένα VPN που σας επιτρέπει να περιηγείστε στον ιστό ανώνυμα.

Η διαδικτυακή παρακολούθηση και η δημιουργία προφίλ στο διαδίκτυο μπορεί να είναι μια από τις μεγαλύτερες απειλές για το απόρρητό που έχουμε αντιμετωπίσει ποτέ. Και όπως δείχνει η εμπειρία του παίκτη της Sky Bet, η παρακολούθηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά τρόπο που να αλλάζει τη ζωή μας. Ίσως είναι καιρός να ανακτήσουμε τον έλεγχο των δεδομένων μας.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *